Khamis, 20 Februari 2020

Cara buat duit dengan bitcoin di Malaysia.



Hai semua, Hari ini saya nak berkongsi dengan semua cara buat duit dengan bitcoin di malaysia. 
Secara teorinya pelaburan bitcoin sah di Malaysia. Saya cuma nak berkongsi mengenai bitcoin dan cara melabur bitcoin. Di malaysia syarikat yang telah dibenarkan beroperasi sebagai bitcoin platform adalah Luno Malaysia. Luno telah diberi kebenaran oleh bank negara untuk beroperasi. Luno telah memilih ambank sebagai akaun rasmi untuk transaksi dari dan kepada pelanggan


Bitcoin menguntungkan ke jika dibandingkan dengan pelaburan duit yang menguntungkan?
Secara teorinya masih belum dapat dibuktikan pelaburan bitcoin adalah pelaburan yang paling menguntungkan namun telah terbukti berdasarkan rekod bitcoin yang dulunya 1BTC hanya digunakan untuk membeli pizza telahpun berharga Rm 40,000 ketika artikel ini ditulis.
Bayangkan anda ada 10bitcoin yang digunakan untuk membeli pizza kini berharga Rm 400,000. Alahai ruginya siapa yang guna bitcoin untuk beli pizza dulu.

Pelaburan emas VS Pelaburan Bitcoin.
Kepada yang pernah belajar teknik pelaburan emas, Pelaburan bitcoin juga sama seperti pelaburan emas. Yang mana secara traditionalnya emas adalah sebagai pelaburan namun di era digital kini pelaburan bitcoin,ethereum atau mana-mana cryptocurrency bakal menjadi lebih baik dari pelaburan emas.

Berapa kadar minima untuk membeli bitcoin? 
Kadar minima untuk membeli bitcoin di platform luno adalah Rm 3.00 namun untuk transfer ke akaun luno minimum adalah Rm1, maximum Rm300,000.

Bagaimana nak bermula membeli bitcoin?

Daftar bitcoin malaysia di sini (Klik Pada Gambar) 


Masukkan Code 4NN52 So anda dapat bitcoin percuma bernilai Rm25

Isi Sign up Page- Masukkan email dan password, Di bahagian profile anda perlu mengesahkan identiti anda sehingga verification anda level 3. 

Selepas anda mendaftar anda akan ada wallet luno seperti dalam gambar di bawah.



Bagaimana nak bermula untuk membeli bitcoin di luno? 

Mula-mula anda kena masukkan duit di account luno. Macamana nak deposit duit ke akaun luno adalah anda perlu transfer duit ke dalam akaun ambank luno, jika anda transfer duit melalui online banking anda perlu tuliskan no payment detail seperti dalam gambar, kemudian anda perlu verified yang anda dah masukkan duit kedalam akaun luno anda. Tunggu beberapa jam wallet bitcoin anda akan ada nilai selepas luno sahkan kemasukkan duit anda ke akaun ambank mereka. 


Bila wallet anda dah ada duit, anda boleh membeli bitcoin dengan menekan butang buy,begitu juga untuk menjual bitcoin. 

Bagaimana nak keluarkan duit dari wallet luno?
Sekiranya anda ingin mengeluarkan duit dari akaun luno anda hanya perlu tekan butang withdraw dan duit akan di masukkan ke dalam mana-mana bank anda.

Sekian untuk perkongsian berkenaan akaun luno dan cara buat duit dengan bitcoin di malaysia. Akan datang saya akan berkongsi dengan anda cara buat duit bitcoin tanpa modal di Skrill. Tapi ia menggunakan USD.

Terima kasih. semoga ilmu bermanfaat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan